diumenge, 23 de desembre del 2012

A una Rosa estimada

Estimada filla Rosa Mari, en el dia del teu 50 e. aniversari te vaig dedicar aquest escrit que se que te va fer sentir una gran emoció. Per tú amb tot el meu cor
 
 
PER TU ROSA MARI

 

Ja fa cinquanta anys el 12 de desembre

venia al mon una nena

Petiteta i bufona, ploranera i riallera

encara que com qui no vol la cosa,

ella tan petita i tan riallera...

 però, vet aquí, una figureta tan bonica

Qui ho havia de dir, va dur la mes gran nevada

Que mai s’ha vist a Barcelona

Diuen a Castella que año de nieves año de bienes

Tu creus que es veritat aquesta dita?

El següent dia era Santa Llúcia

Dia de l’any gloriós, com diu la cançó

Era la Fira de figuretes de Nadal

 i tu cap el mon i manca gent

Com una  figureta mes vas arribar

Tu vas venir i duies joioses noves a casa.

La teva mare i jo ho vam passar molt malament

Fins i tot, quan dúiem tres dies sense dormir

Jo me vaig quedar  mig endormiscat

La teva mare al veure que no te vigilava

Uff... una sabatilla me va tirar per el cap.

I es que filla meva, els primer dies

De corcoll ja anàvem amb tu.

Aquí no s’acaba tot ¡no!

Vam arribar a casa dels avis i tot era normal.

Fins que per Nadal, la Iaiona va invitar

L’avi Andreu i l’avia Ascensió i la Tia Maria

I el meu germà, el teu padrí per poder

Del Nadal gaudir tota la família junts.

¡Ai Deu meu! Va començar a caure neu,

¡No! si serà una mica de res, deia la Iaiona,

al veure la cara dels avis mirant per la finestra,

No es preocupin jo baixaré al carrer

I un taxi per a casa anar els hi trobaré,

Si, Si, que tu creus tu això.

Cap a las sis de la tarda ja havia nevat ja

De 60 a 70 centímetres i no podies ni al carrer sortir.

Tots a casa, matalassos a terra, menjar les restes

I a esperar que es podes mes o menys circular.

 

Després va venir l’escola, al Sagrat Cor

Tot anava mes o menys bé, bé axis axis, les notes...

Fins i tot un dia vas venir amb una cara de set deus

Tenies que fer una muntanya de multiplicacions,

De divisions, de 8 xifres per 6 xifres,

 i tot amb la prova del 9 corresponent.

Vam estar mes de quatre hores, la teva mara, tu i jo

Però al dia següent vas dur els deures fets.

 

Encara que jo no vaig quedar massa content

I, com recordaràs, vaig fer una protesta formal

Per escrit i en persona. Recordo que deia que

Si no sabíeu  prou era culpa de la professora

Que no havia aconseguit fer la seva feina,

I les matemàtiques no s’aprenen gaire

Si son els pares qui ha de treballar.

 

 

Una de las teves passions ha estat,

I no l’has perdut amb els anys

El BASQUET,  i bona prova  tenim amb la Clara

Fins que per desgracia el genoll te vas lesionar

I la carrera del Basquet es va acabar.

Per no fer-me pesat saltaré uns quants anys.

Abans dit ha quedat que les notes eren ...

Dons be la Universitat va arribar i el que eren espines

Van tornar en roses boniques i oloroses.

Vas treure la carrera amb les millors notes

I encara mes important, les oposicions vas treure

I vet aquí, que ja tenim una mestre a casa.

I amb tots el honors. Funcionaria.

 

Van venir dies mes bons i d’altres no tant

Però un bon dia un cordovès va aparèixer

No n’estaves molt segura, encara que te feia tilin

I ara que si, ara que no, el feies anar passant

I el pobre xicot ja no sabia que fer

Tot es va arreglar i un bon dia quasi fa ja

Vint-i-cinc anys, ¡com passa el temps!

Vam de boda anar, no anava poc trempat

Ton pare de bracet amb tu al entrar a l’Església

Ja començava una nova generació.

 

Després va venir la Marta.

Jo era a Donosti de feina i no me deien res

Jo m’ensumava quelcom no gaire bo,

El telèfon me cremava a les mans

Truco?, no, esperat, no, no, truco ara.

I tot estava bé, però el to de veu no me satisfeia.

Fins que, no poden aguantar mes

De la feina quasi vaig fugir, aeroport, avió...

Ja soc a Barcelona, Taxi, taxi, a la Clínica del Remei.

Com quan vas néixer tu, també feia molt fred

Començaven a caure unes volves de neu

Jo pensava, es repetirà l’historia?

 

A l’habitació i éreu tots, Pares, avis, tots

I allà era la primera neta, la Marta.

Quasi no m’ho podia creure, ja era avi.

Tot estava bé, encara que i van haver

Com ja sospitava, alguns problemes.

Després va venir la Clara, una altre alegria.

Ja en son dos, a Menorca hi havia una altre

Ja eren  tres netes i totes nenes, Bufff...

I fins ara que, sembla mentida, cinquanta anys,

Cinquanta, ja han passat i aquest avi

Que creia a Lanzarote, que no veuria

Ni néixer la Marta, ho ha vist tot, naixements,

Batejos, Primeres Comunions, un nen també ha arribat

 algú que altre que a la Marta ronda, que no me senti ningú

Es diu Lluis? Crec que si, universitari i futbolista.

Que tot sigui per bé, tu també ho vas fer,

Amb el teu Rafa que avui una festassa t’ha muntat.

 

Sols me resta, per no ser mes pesat

Que Deu ni dó, la llauna que he donat,

Que desitjar-te MOLTES FELICITATS

I un petó i una abraçada amb tot el meu cor.

I que tens que compartir amb tots dos

La mama i jo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
                                            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada